Give your website a premium touchup with these free WordPress themes using responsive design, seo friendly designs www.bigtheme.net/wordpress

Hogyan előzhető meg a BMW-k kigyulladása?

By 2019-06-28 Egyéb No Comments

2011. augusztus és 2017. augusztus közt gyártott dízelmotoros BMW-k kigyulladása sok esetben megelőzhető, ha időben szervízbe kerülnek.

Az ügyben világszerte 1,6 millió autó lehet érintett, Magyarországon biztosan több, mint hatezer, és az is biztos, hogy az autók gazdái néha túl későn tudják meg, hogy szervizbe kéne vinni az autót. Ezúttal annak jártunk utána, hogy miért keletkeznek a tüzek, illetve mit kellene tennie a BMW-nek, hogy mostantól egyetlen autó se gyulladjon ki.

Az autótulajdonosok és szakemberek összefogásából születettek a következő megállapítások, melyek tanulságosak lehetnek és segíthetnek elkerülni a kigyulladást, meghibásodást  megelőző-szervizeltetés segítségével. Szerencsére a kellő szakértelemmel és szakemberekkel rendelkező BMW-re szakosodott szervízek nagy eséllyel meg tudják előzni a bajt és megmenthetik autóját.

Az első és legnagyobb probléma, hogy a műanyag szívócsőben, mint minden közvetlen befecskendezéses motorban, olajos korom rakódik le. Csak a második lépcső az EGR-hűtő meghibásodása. Ha ez nem hűti le eléggé a visszaáramoltatott gázokat, azok könnyedén meggyújtják a szívósorban az amúgy is lobbanásponton egyensúlyozó lerakódásokat. Ezután a turbónyomás miatt az izzó olaj és korom megolvasztja a műanyag szívócsövet. Miután átlyukad, már csak a szerencsén múlik, hogy a kicsapó szúróláng mit fog elérni. Ha a 320xd hibája autópályán jelentkezett volna, ez a kocsi is porrá ég. – írja Mihály.

Hasonló következtetéseket vont le annak a független BMW-re szakosodott szerviznek a vezetője is, akinek tanácsait már az első, 2017-es eset óta kikérem ezekkel az ügyekkel kapcsolatban. Szerinte végzetes lehet, ha egy ilyen autó gazdája nem ellenőrizteti a teljes szívó és kipufogórendszert, beleértve az EGR-t, a turbót, a szívócsövet és a részecskeszűrőt, illetve nem cseréltet ki több, erre szoruló elemet is a gyári kampány ajánlásaitól függetlenül.

Egy másik olvasónk, az ügyben 320d GT-tulajdonosként érintett Piblinger Tibor egy éve részletesen levezette, hogyan mentette meg saját autóját a kiégéstől. Mivel épületgépész mérnökként amúgy is foglalkoztatták a hiba mélyebb összefüggései, időközben tovább kutatott, és még részletesebb összefoglalót írt. Ez segít jobban megérteni a tűzesetek hátterét, ráadásul ő is egy azok közül a dízel-BMW-tulajdonosok közül, akik máig nem kaptak értesítést a cégtől a technikai kampányról.

Leave a Reply